Inari

inari
Ik wilde een tafel ontwerpen waarvan de onderkant minstens even interessant is als de bovenkant. Ik wist dat ik met vorm en structuur wou werken en dat de elementen die ik toevoegde niet willekeurig mochten zijn, maar bewust geplaatst. Zo ben ik de krachtenwerking op een tafel gaan bestuderen. En het is deze krachtenverdeling die ik uitgebeeld heb aan de onderkant van mijn tafel. Hoe meer kracht er op de tafel inwerkt, hoe dikker het materiaal. Door met dit principe te werken krijg je een zeer dynamische onderkant met mooie afgeronde vormen. De tafel is opgebouwd als een holle schelp en is volledig uit polyester, versterkt met glasvezel.

Maatmeubel

maatmeubel
Het meubel naast de openhaard dient als boekenkast, houtopslag voor de haard, snelle berging van speelgoed en zitgedeelte. De zitbank is gemaakt op dezelfde hoogte van de vensterbank zodat deze naadloos in elkaar doorlopen en zo de twee buitenmuren van de ruimte met elkaar verbindt. De grote bakken onder de zitbank staan op zwenkwielen zodat ze makkelijk te verplaatsen zijn.
Aan de overzijde dient de kastenwand deels als uitbreiding van het bureau. Aan de linkerzijde zijn legplanken voorzien door dossiers, printer en faxapparaat. Aan de rechterzijde is er plek voor het opbergen van grotere zaken als vazen en dozen. Er zijn ook twee hangers voorzien voor jassen.

Stage

stage
Ik heb het geluk gehad om mijn stage in het atelier van Jan Pauwels te mogen volgen. Onder zijn begeleiding heb ik volgende ontwerpen gemaakt:

Willem
Diest staat gekend als ‘De Oranje Stad’, hierbij verwijzend naar Willem van Oranje-Nassau die hier geruime tijd verbleven heeft. Voor de nieuwe toeristische dienst/museumshop van de stad is er aan Jan Pauwels gevraagd lusters hiervoor te ontwerpen. Ik had het geluk net op dat moment stage te doen en ik mocht van Jan deze opdracht uitvoeren. In de ruimte waar de lusters zouden komen, zou op een wand een gigantische afbeelding van het portret van Willem van Oranje komen. Op dit portret draagt hij een Spaanse molenkraag, typisch voor die periode. Deze kraag diende als inspiratie voor het ontwerp van de luchter.

Diamonds
Wie aan een lamp denkt, denkt aan schitteringen. En als ik aan schitteringen denk, dan denk ik aan een diamant - a girls best friend. De techniek waarmee Jan Pauwels zijn lampen maakt leent zicht uitstekend voor het maken van geometrische vormen. En toeval of niet, een diamant is dit ook. Met een grootvader als gids in het diamantmuseum in Antwerpen kon ik aan de ideale afmetingen van een briljant slijpsel raken. Hiermee ben ik aan de slag gegaan om mijn eeste lamp te maken.

Groepswerk

groepswerk
groepswerk
ism Maxime Masson, Bob Jacobs en Michael Bonne